Powerwalkingclub

Wat is Powerwalking?

Powerwalking is lopen in een stevig tempo. De spierversterkende oefeningen, die tussendoor worden gedaan zorgen ervoor dat je meer vet verbrandt en een strakker figuur krijgt. Powerwalking is geen hardlopen. Uit  testen is gebleken dat mensen die Powerwalking doen evenveel calorieën verbruiken als mensen die hardlopen op een normaal tempo. De resultaten zijn verbluffend!

Je werkt aan je gezondheid en hebt plezier, hierdoor is het makkelijk vol te houden en wordt het niet saai. Niet iedereen kan hardlopen maar iedereen kan wandelen en niet iedereen kan 20 kilo tillen maar iedereen tilt zijn eigen lichaamsgewicht. Dit is de basis van deze zeer effectieve bewegingsvorm en kan iedereen zijn of haar doelstelling laten bereiken. Dit kan zijn afslanken, een betere conditie krijgen, een gezonder en sterker hart krijgen, meer zelfvertrouwen opbouwen, diabetes type 2 verlagen, of gewoon op een leuke manier nieuwe mensen ontmoeten.

Het gemiddelde calorie verbruik met Powerwalking kan oplopen tot wel 500 calorieën per uur. Powerwalking is geschikt voor jou, voor iedereen en voor alle leeftijden. Door deze natuurlijke vorm van bewegen, met weinig weerstand, is de kans op blessures nagenoeg nihil.

 

Met Powerwalking heb je geen speciale apparatuur nodig, het kan bijna overal worden gedaan, je kunt dit je hele leven doen en de buiten omgeving met de frisse lucht werken verfrissend en geven je meer energie.
Weinig mensen kunnen 1 uur achter elkaar hardlopen maar wel 1 uur Powerwalken terwijl het calorieverbruik bijna hetzelfde is. Degenen die ongetraind starten met hardlopen houden het vaak maar 5 minuten vol. Als ze wel 1 uur willen hardlopen dan moet hier vaak een heel jaar voor getraind worden.

Jarenlang zijn er diverse beweeg programma’s en hypes verschenen die onnatuurlijk of niet vol te houden waren, en vaak bleken deze ook zeer blessure gevoelig. Powerwalking is echter de meest natuurlijke vorm van voortbewegen die we goed aan kunnen.
Powerwalking is de oplossing voor mensen die op een natuurlijke manier hun gezondheid willen verbeteren en weer slank en fit willen worden.

Waarom Powerwalking

Powerwalking is conditioneel wandelen of wordt ook wel sportief wandelen, fitwalk of powerwalk genoemd. Dit komt allemaal neer op fanatiek lopen. Indien je echt fitter wilt worden op deze manier, dan moet je stevig doorlopen met een tempo van rond de 6 à 7 kilometer per uur. Dit is precies wat Powerwalking ook doet.

Door een krachtige armbeweging en een sterke afzet met de voet zijn veel spieren tegelijkertijd actief. De hartslag komt hierdoor op een niveau dat nodig is om conditioneel beter te worden. De ademhaling wordt dieper, de bloedsomloop wordt aangezet en de zuurstoftoevoer vergroot. Het calorieverbruik kan hierdoor oplopen tot wel 500 calorieën per uur. Deze sportieve training van 60 minuten is een simpele manier om meer te bewegen, af te slanken en gezond te blijven.